torsdag 14 februari 2008

Skojarstad pt. II: Vad i helvete?

Man börjar komma in i vardagen nu. Jag har fortsatt att jobba på Chianti, som ligger en bit bort från ställena Carl och Dag jobbar på. Indo-francis har börjat gå mig på nerverna ordentligt. Likt en förpuppad get överraskar han mig med irritationsmoment gång på gång, jag ska förklara. Som Dag skrev innan nånstans så har vi snackat med NarcMarc och fått likartade skift. Det är jättebra. Francis å sin sida har svårt att acceptera vårt välbefinnande och envisas med att ta mitt kvällsskift (med viss tvekan det bästa skiftet), mao får jag jobba på dagen. Dagsskiftet innebär att man slutar kl 4, samma tid som Carl börjar, vilket för min del innebär att jag blir tvungen att hänga på astråkiga Gullivers House (Carls arbetsplats) och läsa Frommers Rail Guide to Europe (2nd edition). Det suger.

För att återgå till Francis. I natt var vi på Mulligans bar, jag och Carl kom tillbaka till Chianti framåt småtimmarna. Jag såg nu i allt mitt rus fram emot en god förmiddags sömn. Icke. Vlad (en ukrainsk kille som jobbar nattskiftet och gillar att spela Unreal Tournament 2004 på sin dator, fråga mig inte hur jag vet) väckte mig vid halv åtta och sa att Francis inte kommer idag så jag får jobba. Jag blir naturligtvis fullkomligt vansinnig, men sansar mig och har nu tillbringat de första tre timmarna av mitt arbetspass tillsammans med en kudde bakom receptionsdisken.

I morse skickade kontoret ut ett roligt mail, det stod följande :

"Backpackers Group,

Important note: LORENZO IS NOT ALLOWED TO GO IN TO THE HOSTELS
He is NOT AUTHORIZED TO take something from the hostels, make phone calls etc.. he can not get in!"

Det är fortfarande mycket oklart vem Lorenzo egentligen är. Fortsättning följer.
In other news, Collapse Karl är en riktigt skön kille. Han är dessutom, misstänker vi, en tvättäkta mytoman. Han ljuger dock bra, så vi gillar det.

Collapse Karl: Me and a few mates from Aussie hacked Homeland security a few weeks ago.
Hugo och Carl: Oh really, did you?
CK: Yeah yeah, we hacked the mainframe, took us a couple of hours.
Carl (intresserad): How do you do when you hack a mainframe?
CK: It's like, eauhööh..
HoC: You have to use Linux, right?
CK: Yeah yeah yeah linux, right.
HoC: Which version?
CK: The newest.

Snyggt, Collapse Karl. Historien förtäljde också att han av någon anledning skulle få en kvarts miljon. More to follow. Colosseum är fortfarande det enda jag sett av Rom. Det här är världens bästa sida.

Inga kommentarer: