onsdag 5 mars 2008

Vardagsdramatik


Hej

Häromdagen hände följande: Jag och Carl tog buss 46 till largo argentina, och skulle precis gå av. Dörrarna öppnades och jag stormade ut, men hindrades av att busschaffisen fick för sig att stänga dörrarna ungefär en halv sekund efter att han hade öppnat dem. Som en följd fick jag dörren i huvudet, och tumlade smått groggy ut på gatan. Efter mig var det Carls tur att gå ut, men inte heller detta gick vägen. Carl gjorde ett desperat, om än rationellt, försök att öppna dörrarna på nytt genom att sticka in sin väska i dörröppningen. Det gick inte alls särskilt bra, som man kan se på bilden nedan. Jag är ganska överraskad över min förmåga att få fram kameran, och bildens suddighet är en direkt följd av situtationens omedelbara panik och komik.


Väska i (åkande) buss.

1 kommentar: